PRESENTACIÓ DEL CARTELL DE LA SETMANA SANTA DE TARRAGONA 2012

24/02/2012
Font: 
PMTT

El  pas representat és “L’oració a l’hort” de l’Associació La Salle

Aquest matí s’ha presentat el cartell de “Setmana Santa de Tarragona 2012”. Segons la consellera de Comerç i Turisme, Patrícia Anton,”la Setmana Santa és un important producte turístic de promoció de Tarragona, molta gent ens visita en el decurs d’aquests dies. Per tant, el Patronat aposta per promocionar i potenciar aquesta festa, perquè la gent que encara no la coneix pugui estar amb nosaltres”.

Per aquest motiu i com ja és tradicional, el Patronat Municipal de Turisme de Tarragona ha editat 2000 cartells de Setmana Santa, que tenen com a finalitat promocionar els actes de la Setmana Santa de la nostra ciutat, declarada “Festa d’interès turístic nacional” per l’Estat Espanyol i de manera especial la Processó del Sant Enterrament del Divendres Sant, un acte també declarat “Festa tradicional d’interès nacional” per la Generalitat de Catalunya.

El disseny del cartell ha anat a càrrec de Joaquim Julià Penedès, que a banda de ser l’actual president de l’Agrupació d’Associacions de la Setmana Santa  de Tarragona, ha estat durant molts anys els dissenyador del cartell. L’ impacte visual dels colors foscos del cel denoten el caire seriós d’un esdeveniment religiós que s’inicia amb la caiguda del sol.

El pas representat és el de “L’oració a l’hort” de l’Associació La Salle. El cartell mostra el moment de l’oració de Jesús a l’Hort de les Oliveres de Getsemaní, quan és confortat per un àngel que li ofereix el calze de l’amargura. El misteri es guarneix amb una branca d’olivera, farigola i romaní.

Aquest pas, substitueix l’anterior que fou cremat a l’any 1936 al pati de La Salle; es va estrenar l’any 1942 i la seva  autoria és dels tallers Messeguer–Rius de Barcelona. Els alumnes associats porten vesta morada amb estola, punys i cíngol granats, gorgera i medalla.

L’autor de la fotografia que il·lustra el cartell és Juan Luís Nogués Sánchez.

El cartell serà distribuït pels comerços del nucli urbà de la ciutat, oficines de turisme de la província i una selecció d’oficines de turisme de Catalunya i de la resta de l’estat espanyol.

El material que edita el Patronat es penja al seu web: https://www.tarragonaturisme.cat

El Patronat Municipal de Turisme  ja està treballant en l’edició de les guies bilingües, que s’editaran conjuntament amb la cadena Ser, i que recolliran els principals actes de la Setmana Santa. Properament es presentaran les guies”.

A la foto la consellera de Comerç i Turisme, Patrícia Anton i Julià Penedès, autor del cartell i president de l’Agrupació d’Associacions de la Setmana Santa  de Tarragona

Foto: Jaume Omella