• Català
  • Español
  • English
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Русский
  • Zhōngwén

LES 311 VISITES VIRTUALS DE TARRAGONA AL PERFIL DE GOOGLE LOCAL GUIDES ACONSEGUEIXEN PROP DE 170.000 VISUALITZACIONS

© Tarragona Turisme
© Tarragona Turisme
07/03/2023
Font: 
Ajuntament de Tarragona

L’estratègia digital de Tarragona Turisme passa per donar impuls a la presència de la ciutat als cercadors per millorar-ne el posicionament i oferir més informació i experiències als visitants potencials

Tarragona Turisme ha completat en el darrer any al seu perfil a la plataforma Google Local Guides un total 311 fotografies en 360º, que han aconseguit 168.912 visites. Gràcies a aquest servei, els usuaris poden visitar virtualment des dels monuments de Tàrraco fins al Balcó del Mediterrani o el Museu del Port, passant per espais naturals de la ciutat com les platges o l’entorn de Tamarit.

Aquesta aposta per la plataforma de Google s’emmarca en una estratègia digital que des de fa dos anys Tarragona Turisme desplega més enllà de les xarxes socials generalistes com són Facebook, Instagram, TwitterYoutube, i que vol obrir nous camins augmentant la presència de la destinació a canals digitals especialitzats i als cercadors, mapes i serveis de Google per millorar-ne el posicionament i oferir més informació i experiències als visitants potencials.

A inicis de 2022, Tarragona Turisme va entrar a gestionar diferents perfils socials de la ciutat de Tarragona a Google My Business o Tripadvisor, com ara l’Oficina d’Atenció Turística o el Balcó del Mediterrani, donant servei al turista de forma digital o fent quelcom tan senzill com donar les gràcies al turista per haver visitat la ciutat.

A partir d’aquí es va continuar donant d'alta el perfil corporatiu de Tarragona Turisme a Bing o Yandex per millorar el posicionament en aquests cercadors i es treballa amb Google Street View per crear un conjunt de tours virtuals que complementin la informació disponible a la pàgina web i permetin als potencials visitants de la ciutat veure-la i viure-la en 360º.

El turisme virtual, una porta d’entrada

L'estratègia promocional del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona (PMTT) gira a l’entorn de tres paràmetres sense els quals ja no es pot entendre el turisme avui dia: la digitalització, l’accessibilitat i la sostenibilitat. Al voltant d’aquesta premissa, des de Tarragona Turisme s’estan articulant nous projectes comunicatius especialitzats en turisme que donin resposta a la demanda existent.

Amb aquest conjunt de tours virtuals especialitzats, el visitant potencial es pot fer una idea del que pot descobrir, començant pels monuments Patrimoni de la Humanitat, i finalment decidir i organitzar, a partir de la visita virtual, la visita física a la ciutat.

El total de 168.912 visualitzacions aconseguides, d’altra banda, permet analitzar i entendre el component turístic d'aquests espais visitables en realitat virtual i comparar-los amb altres indicadors de referència com són les valoracions dels visitants o l'analítica web per alinear les accions del Patronat de Turisme amb l'oferta i demanda existents i avançar en la intel·ligència turística de la destinació.