TARRAGONA ATERRA A FITUR

© Tarragona turisme
17/01/2018
Font: 
Ajuntament de Tarragona

El Patronat Municipal de Turisme és present, després de set anys, amb un estand propi a la principal fira internacional de turisme d’Espanya, del 17 al 21 de gener

L’agenda prevista inclou  30 reunions amb agents i organismes de gestió turística, partners, mitjans de comunicació, turoperadors i empreses turístiques

Des d’avui 17 de gener i fins al dia 21, Tarragona és present a FITUR, la Fira Internacional de Turisme més important d’Espanya, que enguany arriba a la 38a edició. Tarragona compta  amb un estand propi, que recupera després de 7 anys sense tenir-ne. Durant els cinc dies de fira, el Patronat Municipal de Turisme mantindrà una trentena de reunions amb organismes de gestió turística, partners, mitjans de comunicació i bloggers, turoperadors i diferents empreses.

La presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Inmaculada Rodríguez, valora molt positivament la presència de Tarragona a FITUR després de 7 anys sense estand propi, ja que “situa la ciutat en el lloc de capitalitat que li correspon, ens ajuda a guanyar singularitat com a destinació costera i urbana, com a única ciutat Patrimoni de la Humanitat de Catalunya, amb potencial turístic els 365 dies de l’any. També estem oferint l’experiència de descobrir el passat de Tarraco en 3D i estem promocionant l’agenda d’esdeveniments imprescindibles del 2018, com els Jocs del Mediterrani i el Concurs de Castells. A més, amb l’agenda de reunions aprofundirem en relacions amb partners estratègics, que poden ser molt beneficiosos per al creixement turístic de Tarragona”.

Agenda intensa

Durant els cinc dies de FITUR, el Patronat Municipal de Turisme tindrà una intensa agenda que ha començat avui dimecres amb la inauguració i visita institucional a l’estand del director general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Octavi Bono, i del director general de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa. Juntament amb actes de caire més institucional, el Patronat mantindrà reunions amb directors d’Oficines Espanyoles de Turisme de Turespaña i Centres de Promoció Turística de l’Agència Catalana de Turisme per treballar acords de promoció i visites de prescriptors (famtrips i presstrips), amb operadors turístics com Viajes El Corte Inglés, amb mitjans de comunicació,  empreses de transports,  partners com Costa Cruceros, consultors, etc.

A més, Tarragona també participa en els actes del Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad  (GCPHE) i de Ciudades AVE, com a membre integrant. Dins d’aquest apartat, destaca l’acte de presentació del 25è aniversari del GCPHE, que es farà aquest dijous a l’Instituto Cervantes a partir de les 21 h, i la presentació dels plans d’acció conjunts del Grupo amb Turespaña i Paradores per al 2018, que tindrà lloc divendres.

Un aparador de nivell internacional

La 38a edició de FITUR té lloc a IFEMA del 17 al 21 de gener. Compta amb la participació de 10.000 empreses de 165 països i regions, i amb un total de 816 expositors (un 8% més que l’edició de l’any passat) en 65.000 metres quadrats (un 4% més que el 2017). En aquesta edició es preveu un impacte econòmic de 260 milions d’euros (un 8% més que l’any passat i superar l’assistència de 244.972 visitants que es va registrar en la 37a edició. Enguany, la fira estarà especialment dedicada a les empreses tecnològiques que es dediquen al món del turisme.

Les noves tecnologies, una aposta per promocionar la ciutat

En sintonia amb la temàtica d’enguany, Tarragona ha reservat un paper especial a l’app de realitat augmentada Imageen Tarraco, que serà una de les protagonistes d’aquests dies de promoció. A l’estand els visitants podran reviure l’esplendor de la Tarraco Imperial mitjançant l’aplicació i les ulleres de realitat virtual que l’empresa facilitarà in situ.