• Català
  • Español
  • English
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Русский
  • Zhōngwén

TARRAGONA CULMINA DOS DIES D’INTENSA PROMOCIÓ A FITUR EN L’ANY DE LA RECUPERACIÓ TURÍSTICA

© Tarragona Ràdio
© GCPHE (Ricardo Espinosa)
21/05/2021
Font: 
Ajuntament de Tarragona

La ciutat ha iniciat a la fira una aliança estratègica amb Eivissa i Santiago de Compostel·la i una campanya internacional amb el Grup de Ciutats Patrimoni

Pau Ricomà: “Tarragona és una ciutat segura perquè tothom ha treballat de manera coordinada”

Durant els dies 19 i 20 de maig, Tarragona ha desenvolupat a FITUR 2021 una intensa tasca de promoció turística. El Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, encapçalat per la presidenta, Cinta Pastó, ha mantingut durant els dies 19 i 20 de maig una intensa agenda d’actes i reunions tant de forma individual com amb el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya (GCPHE). Durant aquests dies, els mitjans locals públics Tarragona Ràdio i TAC12 han realitzat una cobertura especial de l’esdeveniment per seguir la presència de la ciutat a la fira. Dissabte 22 i diumenge 23 de maig, dies destinats al públic en general, Tarragona continuarà present a l’estand de la Costa Daurada de la Diputació de Tarragona.

La presidenta de Tarragona Turisme, Cinta Pastó, ha valorat molt positivament que la fira s’hagi pogut celebrar presencialment “després d’un any tan complicat”, fet que, ha afegit, “significa un punt de partida de la recuperació turística per a moltes destinacions, com la nostra”. Pastó valora també que Tarragona, malgrat les dificultats, “ha aconseguit tenir presència a la principal fira turística d’Espanya i una de les més importants del món i tancar una agenda de reunions amb agents turístics, partners, bloggers o periodistes que ens ajudaran a continuar posicionant Tarragona com a destinació de turisme cultural i patrimonial familiar i sostenible”. La presidenta de Tarragona Turisme ha destacat també a la fira que “l’èxit de Tarragona com a destinació turística passa a curt termini per la seguretat i, a mig termini, per la digitalització i la reformulació de les estratègies de comercialització”. “L’escenari actual s’ha de convertir en una oportunitat amb models innovadors basats en la diferenciació, la digitalització i la sostenibilitat; com més àgil resulti aquesta transformació, més ràpid deixarem enrere la crisi”, ha conclòs.

L’agenda d’actes començava dimecres 19 de maig, amb la renovació del conveni de col·laboració amb la plataforma de venda de bitllets d’autobús Movelia, una trobada amb experts en turisme familiar, l’assistència a la presentació del projecte “Mujeres en el Patrimonio Mundial de España” i reunions amb diferents empreses del sector turístic. També es va tancar un viatge de premsa per al mes de setembre amb diversos mitjans turístics (QTravel, Viajar Digital, LGTB i Barcelona, Barcelona Ràdio 4 i Barcelonautas), per mostrar els atractius turístics en el nínxol de turisme familiar, sostenible i de natura. Durant la mateixa jornada, la delegació de Tarragona es va reunir el director comercial de Renfe Viajes per coordinar un conveni de col·laboració, que se signarà a la propera edició de la fira BTravel de Barcelona al juny, entre el Patronat Municipal de Turisme, Convention Bureau i Renfe i que contempla oferir descomptes a participants de congressos i convencions que es realitzin a la ciutat de Tarragona.

Tarragona, una ciutat Patrimoni Mundial segura

Durant la jornada de dijous 20 de maig, Tarragona, com a integrant del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya (GCPHE), es va promocionar amb la resta de ciutats als estands de Paradores i de Turespaña, amb qui el Grup llançarà una campanya de promoció internacional a Europa, Amèrica i Àsia. L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, va assistir als diferents actes de promoció del GCPHE a FITUR, acompanyat de la presidenta del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, Cinta Pastó.

La visita del GCPHE a l’estand de Turespaña va comptar amb l’assistència de la ministra Turisme, Reyes Maroto, qui, en declaracions a Tarragona Ràdio va destacar “la singularitat” de l’oferta turística de Tarragona, i va servir per presentar el Pla d’Acció 2021 del Grup. Des de Madrid, l’alcalde Ricomà va voler destacar “l’oportunitat que significa per a Tarragona poder promocionar-se a mercats propers i llunyans dins d’una marca de prestigi i associada al turisme sostenible i de qualitat al voltant de la cultura i el patrimoni, com és el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat”. “Tarragona ha de consolidar la imatge de Ciutat Patrimoni de cara al turisme estranger, però sobretot al de proximitat”, va afegir. L’alcalde va fer incís també en el fet que Tarragona és “una ciutat segura perquè tothom ha treballat de manera coordinada”.

Posteriorment a la presentació del Pla d’Acció i la campanya internacional, la delegació de Tarragona es va traslladar a l’estand d’Eivissa a FITUR per iniciar una línia de col·laboració per a la promoció turística amb la ciutat balear i Santiago de Compostel·la, ambdues integrants del GCPHE, com Tarragona. L’acord contempla que les tres ciutats promocionaran els espais museístics entre els visitants per fomentar les visites culturals aquest estiu. Les tres ciutats Patrimoni de la Humanitat han arribat a aquesta aliança estratègica a partir de la connexió aèria que oferirà la companyia Air Nostrum entre les tres destinacions. A l’acte van asssitir els alcaldes de les tres ciutats, Rafael Ruiz (Eivissa), Xosé Sánchez Bugallo (Santiago) i Pau Ricomà (Tarragona), acompanyats pel president del Grup i alcalde de Mèrida, Antonio Rodríguez Osuna. L’alcalde de Tarragona valora molt positivament la nova aliança, ja que als lligams emocionals amb les dues ciutats, ara s’hi afegeix “una connexió que facilitarà la trobada i la mobilitat”.