• Català
  • Español
  • English
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Русский
  • Zhōngwén

TARRAGONA, PRESENT A LA WORLD TRAVEL MARKET DE LONDRES

© GCPHE
© GCPHE
13/11/2017
Font: 
Ajuntament de Tarragona

La ciutat ha estat representada del 6 al 8 de novembre a la fira turística més important del món de la mà del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya i del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona

Del 6 al 8 de novembre, Tarragona ha estat present a la World Travel Market de Londres, la fira del sector turístic més important del món, de la mà del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya (GCPHE) i del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Gràcies a la presència en aquest esdeveniment, coordinada pel Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, la ciutat ha tingut oportunitat d’impactar en el mercat britànic, un dels mercats emissors amb més pes a la ciutat.

Feina conjunta amb el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat

Des del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona es destaca la importància i els fruits que s’estan recollint gràcies a la pertinença al GCPHE, ja que permet arribar a mercats que, quedarien lluny de l’abast de les accions promocionals que es poden dur a terme a nivell individual, gràcies a la participació en les fires més importants del món i també a la realització de famtrips i presstrips amb touroperadors, periodistes i influencers als quals seria també molt difícil atraure.

El GCPHE es va presentar en el tradicional sopar organitzat pel Grup Sud, al qual assisteixen els representants dels més destacats operadors turístics i premsa especialitzada acreditada en la WTM. En la presentació es va destacar el conjunt de ciutats excepcionals que conformen el Grup, i que converteixen Espanya en el tercer país del món, després d'Itàlia i Xina, amb major nombre de béns inscrits a la Llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO, amb un total de 46. Les 15 ciutats espanyoles formen, des de 1993, una associació sense ànim de lucre dirigida a protegir i promocionar el patrimoni, un dels seus objectius principals és la promoció turística conjunta als països més importants del món, per presentar al sector professional i al públic aquest producte cultural diferenciat. El Patronat de Turisme de Tarragona és l’ens encarregat de la ciutat en coordinar i participar en l’estratègia de promoció del Grup.

Aquesta campanya a la fira WTM forma part del Pla Operatiu del Grup per al 2017, que contempla les següents línies de promoció:
- Presència a les fires internacionals de turisme més importants com FITUR a Madrid, Fira dels Museus de Frankfurt (Alemanya), JATA (Japó), Saló del Turisme de París (França), Reisen d'Hamburg (Alemanya), Salon des Vacances (Brussel·les), Fira Vakantiebeurs d'Utrecht (Països Baixos), ITB de Berlín (Alemanya), World Travel Market de Sao Paulo (Brasil), Món Abreu de Lisboa (Portugal), Museumfest de Franfkurt (Alemanya), JATA de Tòquio, ITB de Singapur -del 25 al 27 d'octubre- i la CTEM China International Travel Markt Xangai -del 17 al 22 de novembre-.
- Participació en Jornades Professionals de Turespaña per a presentació de les ciutats a operadors turístics i agents estrangers del Regne Unit a Mèrida, al març, i de la Xina (sector congressos) al maig a Madrid.
- Presentacions institucionals i tècniques de les 15 ciutats en mercats d'origen: Bucarest (Romania), el 21 de febrer; Lima (Perú) amb Paradors, el 28 de febrer; Buenos Aires (Argentina) amb Paradors, el 2 de març; Bruges (Bèlgica), el 4 de maig; Roma (Itàlia), el 10 de maig; Londres (Regne Unit) amb Paradors, el 20 de Juny; i Varsòvia, 22 de setembre.
- També s'ha realitzat una important promoció en el mercat nacional a Barcelona (Hospital de Sant Pau), el 13 de juny, amb Madrid Destino.
- Viatges de familiarització per a periodistes i operadors turístics dels Estats Units, Noruega, Suècia, Hongria i França, en col·laboració amb les Oficines de Turisme d'Espanya en aquests països, per tal que coneguin de primera mà aquestes ciutats per a la seva prescripció com a destinacions preferents.
- A l'àrea de Comunicació s'han fet campanyes publicitàries en mitjans nacionals (suplements de viatges, revistes especialitzades i portals web de turisme) i al juliol s'ha llançat al mercat la nova guia Ciutats Patrimoni amb el prestigiós segell de GeoPlaneta. A destacar que RTVE segueix gravant la segona fase de la sèrie en 4K, sobre les 15 Ciutats Patrimoni, i la segona fase amb els capítols de Càceres, Salamanca, Toledo i Mérida s'emetrà a partir del 19 de novembre.

El mercat britànic
L'any 2016 van visitar Espanya 17,7 milions de turistes britànics, el que representa el 23,5% del total de turistes rebuts, sent Regne Unit el principal mercat emissor, posició que també ocupa en el rànquing de despesa total (16.103.000 de euros) i de pernoctacions hoteleres (57.600.000). A Tarragona, el mercat britànic va ser el 2016 el segon mercat emissor internacional més important després de França en pernoctacions hoteleres i el quart en pernotacions a càmpings, per darrere de França, Alemanya i Holanda.