• Català
  • Español
  • English
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Русский
  • Zhōngwén

INTENSA PROMOCIÓN TURÍSTICA DE LAS 13 CIUDADES PATRIMONIO DE LA HUMANIDAD EN SEPTIEMBRE EN LOS MERCADOS EMERGENTES DE BRASIL E INDIA Y EN LA PRESTIGIOSA FERIA DE TURISMO INTERNACIONAL JATA EN JAPÓN

23/09/2013
Font: 
GCPHE

Àvila, 23 de setembre de 2013.- El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya ha fet coincidir les celebracions del 20 aniversari de la constitució de l'organització amb una intensa campanya de promoció de l'oferta turística de les 13 ciutats inscrites en la Llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO.

La primera de les accions va tenir lloc del 12 al 15 se setembre i va consistir en la participació del Grup en la Fira JATA de Tòquio en col•laboració amb Turespaña. Ciutats Patrimoni va participar en la trobada amb compradors japonesos “International Business Meeting”, així com en les jornades organitzades per l'Oficina Espanyola de Turisme en les quals es van donar cita altres ens de promoció turística i empreses espanyoles, així com agències de viatges i turoperadors japonesos.

La fira JATA 2013 és la més important de la zona Àsia-Pacífic ja que reuneix a països, empreses i organitzacions del sector turístic de tot el món. El certamen està organitzat per l'Associació Japonesa d'Agències de Viatge i ofereix un aparador al món de doble vessant: oberta a professionals els dos primers dies i al públic en general durant el cap de setmana.

Japó és un dels mercats internacionals prioritaris per al Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya. El mercat nipó està identificat entre els denominats mercats de gran potencial, d'important creixement en els últims anys i amb grans possibilitats de seguir augmentant. En 2012 les destinacions patrimonials van rebre prop de 50.000 turistes japonesos, la qual cosa va representar un increment del 18% respecte a l'any anterior. El perfil del turista japonès respon a persones d'edat mitjana, amb un poder adquisitiu mitjà-alt, interessats en la cultura i la tradició local i que estan molt influïts per la seguretat a l'hora de triar destinació. La presència aquest any de l'oferta turística espanyola en la fira va estar emmarcada dins del context de l'any dual Espanya-Japó, que celebra el 400 Aniversari de les relacions entre Japó i Espanya i para la commemoració de les quals el servei postal de Japó, Japan Post, juntament amb Turespaña, ha llançat un tiratge d'1.200.000 segells estampats amb 10 imatges de monuments i paisatges espanyols, entre els quals es troben l'Alcàsser de Segòvia, la Mesquita de Còrdova i la Catedral de Santiago de Compostel•la, totes elles Ciutats Patrimoni de la Humanitat.

Del 18 al 20 de setembre el Grup ha estat present a Brasil, en una campanya denominada “Jornades directes” consistents en la presentació a agències i operadors turístics de Sao Paulo i Salvador de Badia de l'oferta turística de les 13 ciutats que integren el Grup: Alcalá d'Henares, Àvila, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal de la Llacuna, Santiago de Compostel•la, Segòvia, Tarragona i Toledo. Aquestes jornades s'han organitzat en col•laboració amb Turespaña i l’ OET (Oficina Espanyola de Turisme) de Sao Paulo i en les mateixes ha participat també la Xarxa de Ciutats AVE. L'acció s'ha complementat amb una conferència a l'Institut Cervantes de Sao Paulo, en la qual s'ha presentat la riquesa patrimonial i cultural d'aquestes ciutats.

En 2012 es van rebre 409.000 turistes brasilers a Espanya, un 11% més que l'any anterior. La seguretat, el poder visitar llocs històrics i culturals, i gaudir d'un bonic entorn i paisatge són factors determinants dels brasilers per triar viatjar a una destinació concreta en un ventall de possibilitats. El volum potencial de població viatgera de Brasil, unit al creixement de la renda disponible i capacitat de despesa fan per tant, que el mercat emissor de Brasil sigui, al costat d'altres economies emergents amb Rússia, Índia i Xina, molt interessant per al Grup de Ciutats Patrimoni que intenta posicionar-se amb diferents estratègies que li permetin competir amb la tradicional destinació de costa que fins ara venien buscant els viatgers procedents d'aquests països.

Finalment, aquest mes de setembre conclou amb la participació del Grup de Ciutats en una important campanya que tindrà lloc del 24 al 27 en l'Índia i en la qual, de nou, col•labora Turespaña a través de la seva OET a Bombai. L'acció consistirà en l'organització d'unes jornades de treball a celebrar a Bombai, Nova Delhi i Bangalore que permetran la comercialització dels 13 destinacions del Grup entre agents compradors de producte vacacional i de negocis. Empreses espanyoles i altres entitats participen en les jornades, que pretenen que el mercat de turistes indis cap a Espanya s'incrementi en paral•lel al creixement de l'economia de l'Índia, inclosa en la categoria de “país emergent”. Procedents d'Índia van arribar en 2012 a Espanya prop de 61 mil turistes, amb un increment respecte a 2011 d'un 81%.

Més informació:
Àrea de Comunicació
Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya
Tel.- 920 35 40 00
comunicació@ciudadespatrimonio.org
https://www.facebook.com/grupocphe