LES CIUTATS PATRIMONI DE LA HUMANITAT INTENSIFIQUEN LA PROMOCIÓ DE LA SEVA OFERTA TURÍSTICA AL MERCAT ASIÀTIC

© GCPH
© GCPH
© GCPH
13/06/2016
Font: 
PMTT

El Grup de Ciutats Patrimoni ha desenvolupat un seguit de presentacions tècniques del seu producte a Seül, Tòquio i Manila per tal d'impulsar la seva imatge com a destí per als viatgers del mercat asiàtic.

Les accions de promoció van tenir lloc els dies 7, 8 i 10 de juny a Corea, Japó i Filipines i s'han dirigit a més de 250 operadors turístics, agències de viatges i mitjans de comunicació del sector turístic. La campanya ha estat organitzada en col·laboració amb Paradores i amb Turespaña, a través de les seves oficines de turisme a Tòquio i a Singapur, responsables dels mercats asiàtics.

La campanya va arrencar el passat 7 de juny a Seül amb una presentació tècnica del Grup celebrada en un cèntric hotel de la capital coreana en què van participar 75 operadors turístics i agències de viatges i 10 mitjans de comunicació. L'endemà, 8 de juny, l'Ambaixada d'Espanya a Tòquio (Japó) va ser l'escenari en el qual es va convocar a 102 empresaris del sector i a 29 responsables de mitjans especialitzats en viatges. L'última de les presentacions va tenir lloc el divendres 10 de juny a Manila (Filipines), en un acte que va reunir a l'Ambaixada d'Espanya a 39 operadors turístics i agències de viatges i a 10 mitjans de comunicació. El producte patrimonial i cultural i l'ensenyament de l'espanyol per a estrangers han estat els eixos de la campanya promocional en els tres països.

L'objectiu d'aquestes presentacions en mercats d'origen ha estat reforçar la imatge de les 15 ciutats españoles inscrites a la Llista del Patrimoni Mundial a Àsia i donar a conèixer la seva oferta patrimonial i cultural entre el sector professional, centrant-se en les preferències dels visitants d'aquests països. Aquestes accions comercials estan previstes en el Pla Operatiu de Turisme del Grup per al 2016 i complementen la seva estratègia de promoció en el creixent mercat emissor asiàtic, que inclou entre altres activitats: l'organització de viatges de familiarització i de premsa, la recent participació en jornades directes de comercialització a la Xina, Corea i Japó, i la participació en importants fires de turisme com la JATA de Tòquio i la ITB de Singapur la propera tardor.

Els mercats del Sud-est Asiàtic

Els coreans consideren Espanya com una destinació turística molt atractiva, a causa fonamentalment d’elements culturals que són molt apreciats en la societat coreana, com la gastronomia, l'arquitectura i la forma de gaudir de l'oci. L'espectacular evolució en el creixement dels turistes coreans a Espanya, que ha convertit a aquest país en un dels mercats de més creixement, es deu a la conjunció d'una sèrie de factors favorables com són la fortalesa de l'economia coreana, l'esforç continuat per part de Turespaña a treballar el mercat coreà, l'establiment de connexions aèries directes per les dues principals línies aèries coreanes, Korean Air i Asiana. El turisme coreà cap a Espanya és principalment cultural, allunyat del de "sol i platja" i amb una despesa mitjana d'aquests viatgers que triplica la mitjana d'altres turistes.

Japó, per la seva banda, és un tradicional mercat prioritari per al Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya en ser la cultura la principal motivació dels seus ciutadans quan viatgen a Europa. Segons les dades de JapanTourism Màrqueting de 2015 la quota de mercat d’Europa va ser del 16,5 %, corresponent a Espanya el 2,8%. Malgrat que els viatges de japonesos a l'estranger han experimentat una contracció en els dos últims anys a causa de la percepció d'inseguretat en els desplaçaments a l'estranger i al seu encariment, es manté un excel·lent comportament d'aquest emissor en relació amb les arribades de les seves turistes al nostre país.

Pel que fa a Filipines, es tracta d'un mercat en què els seus operadors turístics mostren un especial interès per incloure a Espanya en el dissenys dels seus paquets a Europa, a causa que els filipins volen conèixer l'herència cultural espanyola i se senten atrets pel turisme religiós i de peregrinacions. El 80% de la seva població és religiosa practicant.

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya és una associació sense ànim de lucre creada l'any 1993. L'objectiu és actuar de manera conjunta en la defensa i la promoció cultural i turística de l'excepcional patrimoni de les 15 ciutats que el componen, els cascs històrics han estat reconeguts per la UNESCO com a Patrimoni de la Humanitat: Alcalà d'Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa, Mèrida, Salamanca, San Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostel·la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda.