• Català
  • Español
  • English
  • Français
  • Deutsch
  • Italiano
  • Русский
  • Zhōngwén

EL PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I TURESPAÑA COL·LABOREN PER PROMOCIONAR TARRAGONA A EUROPA

© Mauri Fernández
© Mauri Fernández
23/03/2017
Font: 
Ajuntament de Tarragona

El posicionament de Tarragona com a destinació cultural i patrimonial als mercats madurs de la Unió Europea centra el treball conjunt dels dos organismes, que han organitzat una jornada sobre mercats turístics emissors.

La jornada Mercats Turístics Emissors ha reunit aquest matí prop de 100 persones, entre representants dels Patronats de Turisme del territori, de les agrupacions d’empresaris del sector, la URV, la Diputació de Tarragona i la Generalitat. La sessió, organitzada pel Patronat de Turisme i Turespaña, organisme internacional del Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital, ha comptat amb la presència del seu director general, Manuel Butler, i dels directors de les oficines espanyoles de turisme a París, Londres, Frankfurt i la Haia, que han exposat la seva tasca d’anàlisi i han proporcionat informació valuosa per identificar les principals tendències dels mercats emissors cap al nostre país, precisant els segments que tenen major pes estratègic. La consellera i presidenta del Patronat de Turisme de Tarragona, Inma Rodriguez, ha valorat de manera positiva la trobada i ha explicat “és una fita històrica per la ciutat que Turespaña, màxim organisme de l’Estat per a la promoció turística a l’exterior, realitzi aquesta acció centrada en Tarragona”. I ha afegit: “hem comptat amb la participació dels màxims representants de les oficines de capitals europees i hem tingut l’oportunitat privilegiada de presentar la nostra ciutat com a destinació turística amb un alt valor cultural i patrimonial”. “Aquesta sessió d’avui marca l’inici de la col·laboració amb Turespaña i és el primer pas fonamental per desenvolupar accions conjuntes” ha conclòs la presidenta.
 
El director general de Turespaña, Manuel Butler, ha destacat la gran herència cultural de Tarragona i les possibilitats de la ciutat com a destí turístic i ha assegurat que la sessió d’avui ha servit per exposar el patrimoni cultural i les seves característiques com a ciutat mediterrània, a la qual s’hi associa un estil de vida i una dieta mediterrània, valors que tenen una gran acollida als països del nord d’Europa. Butler ha afirmat que a partir d’aquesta trobada s’inicia una tasca de rellançament i treball conjunt entre Turespaña i Tarragona, que complementarà la promoció que ja es realitza dins el Grup de Ciutats Patrimoni i el Grup de Ciutats AVE. Un dels primers fruits d’aquesta jornada, ha avançat Butler, serà el viatge que en els mesos vinents realitzaran touroperadors especialitzats a Tarragona i al Delta de l’Ebre.
 
La trobada s’ha celebrat al Seminari i ha finalitzat amb un col·loqui obert per debatre sobre les perspectives i les oportunitats de la ciutat als mercats turístics de la Unió Europea que ha estat moderat pel director gerent del Patronat de Turisme, Ángel Arenas, i hi han intervingut Xavier Jornet, president de l’Associació d’Hotels de Tarragona; Agustí Peyra, president de l’Agrupació de Càmpings de Tarragona; Íñigo Rosell, president de l’Associació d’Apartaments Turístics i Hostels de Tarragona; el director adjunt de l’Oficina Espanyola de Turisme (OET) a París, Salvador Pernas; el director de l’OET a Londres, Javier Piñares; la directora de l’OET a la Haia, Ana María Román; i el director de l’OET de Frankfurt, Julio López.